Købsvilkår

Købsvilkår

1. Om Hundbursbutiken

Virksomhedens hovedsæde ligger i Ängelholm. Postadressen er Rönnebodavägen 80.

Ønsker du at komme i kontakt med os, har du mulighed for at sende en e-mail til kontakt@hundbursbutiken.se, hvor du kan oplyse os om dit ærinde samt dine kontaktoplysninger. Vi vender tilbage hurtigst muligt.

2. Bestilling

Når du har gennemført din bestilling, fremsender vi en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Ordrebekræftelsen indeholder alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Skulle der være fejl i ordrebekræftelsen, bedes du venligst kontakte os via e-mail til kontakt@hundbursbutiken.se.

3. Levering

Vores normale leveringstid er 1-4 dage i hele Norden. Placerer du imidlertid din ordre på en helligdag, vil ordren imidlertid først blive sendt den næstkommende mandag.

Skulle der opstå en forsinkelse i leveringen, og har vi ikke informeret dig om denne på forhånd, bedes du kontakte os på e-mailadressen kontakt@hundbursbutiken.se.

4. Priser

Alle priser i webshoppen er angivet i kroner og er inkl. 25% moms.

Vi tager forbehold for prisændringer, der er et resultat af prisændringer hos leverandøren, trykfejl samt ukorrekte priser som følge af en fejlagtig information. Vi forbeholder os retten til at justere priserne.

5. Fortrydelsesret

Køber du en vare i vores webshop, har du 14 dages fortrydelsesret. Fristen gælder fra den dag, hvor du modtager den bestilte vare.

5.1 Udnyttelse af fortrydelsesretten:

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du informere os herom via e-mailadressen kontakt@hundbursbutiken.se. Din besked skal indeholde navn, adresse, e-mail, ordrenummer samt navnet på den eller de varer, du ønsker at returnere.

Når vi har modtaget din besked, bedes du hurtigst muligt og senest inden for 14 dage returnere de ønskede varer.

Bemærk venligst, at du som kunde hæfter for returfragten samt for eventuelle varer, der går tabt under transporten. Det er ligeledes dit ansvar, at den pågældende returvare sendes i en forsvarlig emballage, så den ikke bliver beskadiget under transporten. Vælg derfor en passende emballage. Benyt gerne den oprindelige emballage.

Når beløbet skal refunderes, forbeholder vi os retten til fratrække et beløb, der svarer til en eventuel værdiforringelse på varen.

5.2 I disse tilfælde er fortrydelsesretten ikke gældende

Fortrydelsesretten gælder ikke på produkter, der grundet sundhedsmæssige eller af hygiejniske hensyn har været forseglet, og hvor plomberingen nu er blevet brudt.

Fortrydelsesretten gælder ikke på produkter, der har karakter af billed- eller lydoptagelser, og hvor plomberingen nu er blevet brudt.

Fortrydelsesretten gælder ikke på produkter, der er specialfremstillede og dermed er skabt specielt til dine ønsker, såsom mål eller et personligt præg.

Fortrydelsesretten gælder ikke på tjenester, der allerede er blevet gennemført, og hvor du på forhånd har givet samtykke til, at tjenesten ikke er omfattet af fortrydelsesretten.

Fortrydelsesretten gælder ikke på produkter, der har en hurtigere udløbsdato end andre varer. Et eksempel er levnedsmidler.  

Fortrydelsesretten gælder ikke på enkelte numre af aviser eller blade.

Ønsker du nærmere information om fortrydelsesretten, kan du klikke her.

6. Reklamation og klager

Vi besigtiger naturligvis alle produkter, inden de leveres. Skulle du imidlertid modtage en defekt vare, eller modtager du en forkert vare, kan du naturligvis helt omkostningsfrit returnere varen. Du skal dog altid kontakte os på forhånd, inden du returnerer din vare. Når vi har godkendt forespørgslen, kan varen returneres kvit og frit.

Har du en reklamation, eller ønsker du at klage over en vare, skal vi modtage din henvendelse, så snart du opdager fejlen.

6.1 Hvordan gennemfører jeg en reklamation?

Ved eventuelle fejl samt defekte varer skal du foretage en reklamation til kontakt@hundbursbutiken.se. Oplys os om dit navn, adresse, e-mailadresse og ordrenummer. Du bedes ligeledes give os en beskrivelse af fejlen, gerne med vedhæftede billeder.

Lykkes det ikke for os at løse fejlen eller levere et lignende produkt, refunderer vi hele købssummen for den defekte vare. Bemærk, at vi ved godkendte reklamationer står for returfragten.

Vi forbeholder os retten til at afvise reklamationer, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til den gældende købelov, hvis retningslinjer vi naturligvis efterfølger. Ønsker du et overblik over dine rettigheder som forbruger, kan du bl.a. gå ind på hjemmesiden forbrug.dk.

7. Ansvarsbegrænsning

Vi tager ikke ansvar for indirekte skader, der opstår ved brug af produktet.

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser/fejl, der skyldes omstændigheder, der ligger uden for virksomhedens kontrol (force majeure). Eksempler kan være arbejdskonflikter, brand, indgreb fra myndighederne samt manglende leveringer fra leverandøren.

Vi tager ej heller ansvar for eventuelle ændringer på produkter/i produktegenskaber, som foretages af den respektive leverandør eller skyldes andre faktorer, der ligger uden for vores kontrol.

8. Produktinformation

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på hjemmesiden samt udsolgte varer. Vi kan ej heller garantere, at vores produktbilleder svarer 100% til produkternes eksakte udseende, da der kan forekomme en farveforskel grundet din skærms billedopløsning eller fotokvaliteten. Vi forsøger dog altid at eksponere produkterne på den bedst mulige måde.

9. Information om cookies

Loven om elektroniske data foreskriver, at alle hjemmesidebesøgende skal informeres om formålet med brugen af cookies. Cookies gør det muligt at følge brugerens online adfærd. Cookies er en lille tekstfil, der lagres på din enhed, når du besøger hjemmesiden. På denne måde får du adgang til sidens forskellige funktioner. Du har dog mulighed for at indstille din webbrowser således, at du afviser brugen af cookies. Du bedes dog være opmærksom på, at dette kan resultere i, at visse hjemmesidefunktioner ikke fungerer optimalt.

10. Persondataloven

Vi beskytter dine personoplysninger og personlig integritet i henhold til Persondataloven. Vi lagrer kun dine data med henblik på at gennemføre din bestilling. Du har som kunde altid ret til at få forevist, hvilke oplysninger vi har gemt i systemet. Herefter kan du bede om at få slettet eller ændret visse oplysninger. Bemærk blot, at alle forespørgsler skal ske skriftligt.

11. Ændringer til købsvilkår

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vores købsvilkår. Ændringerne vil blive offentliggjort på hjemmesiden, og når du vælger at besøge hjemmesiden eller foretage køb, accepterer du samtidig de ændrede vilkår.

12. Tvister

Skulle der opstå en tvist mellem virksomheden og dig som kunde, som ikke kan løses i al fordragelighed via vores kundeservice, kan du henvende dig til Forbrugerrådet og få yderligere vejledning om de videre skridt. Du kan som EU-borger også indsende din klage via https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=DA.

Ved en eventuel tvist følger vi den danske lovgivning samt vejledningerne fra de danske klageinstanser.